بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۶۴

زور ترامپ به نوزادان رسید! 

مشاوران  ترامپ در حال بحث در خصوص این دستور اجرایی هستند تا قبل از بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» در بیستم ژانویه 2021 ، این کار انجام شود.
رئیس جمهور آمریکا پس از اثبات شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020، حال مساعدی ندارد! دونالد ترامپ در تازه ترین اقدام خود علیه مهاجرین قصد دارد اعطا شهروندی به نوزادانی که از والدینی غیرآمریکایی در داخل خاک این کشور متولد می شوند را متوقف کند. مشاوران  ترامپ در حال بحث در خصوص این دستور اجرایی هستند تا قبل از بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» در بیستم ژانویه 2021 ، این کار انجام شود.
هنوز بر سر اجرایی شدن این دستور و فراتر از آن، تبدیل آن به "قانون"،مناقشه های زیادی وجود دارد! وزارت دادگستری آمریکا با توجه به اینکه اعطای شهروندی به نوزادان برای هر سیاست جدیدی پیامد‌های قانونی خواهد داشت، درباره این مسئله به بحث و مشورت پرداخته‌ است. گفته می‌شود که با امضای این دستور اجرایی به دست ترامپ این حق شهروندی دیگر به نوزادان مهاجران داده نمی‌شود.البته رئیس جمهور بعدی آمریکا می تواند این فرمان را لغو و از تبدیل شدن آن به "قانون" جلوگیری کند.در هر حال، صدور این دستور، مولد چالشهای حقوقی و اجتماعی زیادی در داخل آمریکا خواهد بود .این همان چیزی است که ترامپ می خواهد! 
هدف اصلی ترامپ از صدور این دستور نژادپرستانه و تبعیض آمیز، ارسال سیگنالهای مستقیم به ملی گرایان افراطی و طرفداران یکدست شدن جامعه آمریکاست. بسیاری از منابع خبری در آمریکا افشا کرده اند که ترامپ قصد دارد خود یا یکی از نزدیکانش را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آماده کند. از این رو وی سعی دارد حدود 70 میلیون رای طرفدارانش را در سبد رای خود نگاه دارد. رئیس جمهور فعلی آمریکا تلاش می کند که تا آخرین روز حضور خود در کاخ سفید، از نهایت توان اجرایی و سیاسی خود جهت صدور دستوراتی از این دست استفاده کند. دستوراتی که حتی اگر لغو شود، به دستمایه ای برای مبارزات انتخاباتی وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایالات متحده تبدیل خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات